Kontrowersje z 7.kolejki


Ponieważ nasz cykl z kontrowersjami dobiegł końca, to w ostatnim odcinku utrudniliśmy Wam sprawę, bo do oceny będziecie mieli aż siedem sytuacji!

Ale liczba stykowych zdarzeń to nie jedyna przeszkoda, jaką przed Wami postawiliśmy. Bo wiele sytuacji, które zobaczycie na poniższym video, to nie tylko ocena tego czy był faul czy nie, ale też gdzie nastąpiło ewentualne przewinienie. Do tego potrzeba należytej koncentracji i skupienia, dlatego pamiętajcie, że na YouTube klikając na kołowrotek możecie sobie konkretny moment dodatkowo zwolnić.

1 SYTUACJA – Czy interwencja Marcina Rychty zasługiwała na gwizdek?

Przy pierwszej sytuacji wg nas nie ma wielkich kontrowersji. Mamy wyraźny wślizg w pobliżu zawodnika składającego się do strzału, a niewykluczone, że dochodzi w ogóle do kontaktu między graczami, bo Krzysiek Zych trzymał się po wszystkim za nogę. Jedyne co poddajemy pod dyskusję to miejsce zdarzenia. Według nas omawiany przypadek dzieje się na linii pola karnego, a skoro tak, to wskazanie na punkt karny, wydaje się być właściwym rozwiązaniem. Tym samym sędzia naszym zdaniem wszystko zinterpretował tutaj jak należy.

2 SYTUACJA – Czy Artur Jaguszewski faulował Mateusza Muszyńskiego?

Także w tym przypadku nie doszukujemy się błędu arbitra. Mateusz Muszyński był pierwszy przy piłce, z kolei Artur Jaguszewski musiał mieć świadomość, że jeśli nie wybije futbolówki, to po prostu nie będzie miał alibi, gdy arbiter wskaże na “wapno”. No i tak się stało – bramkarz AutoSzyb źle to wszystko obliczył, spowodował upadek rywala i być może inaczej byśmy to rozpatrywali, gdyby to było przy próbie oddania strzału. Ale ta akcja spokojnie mogła być kontynuowana, więc nie ma tutaj żadnej taryfy ulgowej dla popularnego “Siwego”. Karny!

3 SYTUACJA – Czy Andrzej Sulewski był faulowany w polu karnym Al-Maj Car?

Hmm, co do kolejnej analizy, to prawdę mówiąc sami nie wiemy jak to wszystko zinterpretować. Tak naprawdę kluczowe jest to, jak brzmi przepis. Jeśli bowiem wstawienie nogi w sytuacji, gdzie zawodnik zbiera się do strzału jest zabronione, no to oczywiście mamy tutaj faul. Ale jeżeli nie ma takiego przepisu, to tak naprawdę równie dobrze można odgwizdać przewinienie w drugą stronę, bo to napastnik Bad Boys kopnął rywala. Mimo wszystko, bazując na wiedzy naszego arbitra, który pewnie takich sytuacji widział już mnóstwo – skoro zdecydował się użyć gwizdka, to najwyraźniej tak należało zrobić.

4 SYTUACJA – Czy i gdzie Grzesiek Wojda spowodował upadek Pawła Woźniaka?

Następna sytuacja również z meczu Bad Boys – Al-Maj Car. Paweł Woźniak wypuszcza piłkę przed siebie, a następnie upada. Widzimy, że obrońca Al-Maju próbuje uniknąć kontaktu, bo wie, że to rywal będzie pierwszy przy futbolówce, ale ostatecznie podchodzi jednego za blisko pod przeciwnika i ten zahacza o jego nogi. Czy to jest rzut karny? Można na pewno mówić o pewnej nierozwadze zawodnika broniącego i sprycie napastnika. Według nas były tutaj podstawy do użycia gwizdka, a że kapitan Al-Maj Car zbytnio się nie wykłócał, to być może był świadomy, że chyba jednak nabroił.

5 SYTUACJA – Czy Patrick Kluk miał słuszne pretensje o brak rzutu karnego?

Tej sytuacji tak naprawdę w ogóle nie powinniśmy rozpatrywać, bo napastnik Black Dragons miał wszystko co potrzeba, by odpowiednio ją wykończyć dużo wcześniej. Ale niestety – dał się dogonić i mimo że jakiś kontakt między nim a Sebastianem Płócienniczakiem nastąpił, to z naszego punktu widzenia – to zdecydowanie za mało, aby zmusić sędziego do interwencji. Jedyna osoba, do której Patrick powinien mieć tutaj pretensje, to on sam...

6 SYTUACJA – Czy wślizg Piotrka Ohde był nieprzepisowy?

To wydarzenie, z racji bezpośredniego zaangażowania w mecz Organizatora, pozostawiamy bez komentarza i wyłącznie do Waszej analizy.

7 SYTUACJA – Czy Arek Pisarek został podcięty w polu karnym Lambady?

To wydarzenie, z racji bezpośredniego zaangażowania w mecz Organizatora, pozostawiamy bez komentarza i wyłącznie do Waszej analizy.

A jakie jest Wasze zdanie odnośnie powyższego? Dajcie znać w komentarzach – albo pod artykułem, albo na naszym Facebooku TUTAJ.

Dodaj komentarz